Hanoi: A great place to be! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van plasdokter - WaarBenJij.nu Hanoi: A great place to be! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van plasdokter - WaarBenJij.nu

Hanoi: A great place to be!

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg

28 Januari 2006 | Vietnam, Hanoi

Momenteel niets meer te klagen, maar om de Hanoi-verhalen toch nog wat smeuiger te maken hier nog een vervolg.Dacht in ieder geval aardige roomies te hebben, dat was een kleine inschattingsfout...Had onder andere een Amerikaanse Vietnamees in m'n dorm, die ook meeging bieren en eten. Op een avond toen ik in bed de Lonely Planet zat te lezen kwam hij nogal dichtbij (klein detail:er hing een paardenlucht om hem heen). Heb de lonely Planet al menigmaal vervloekt, maar was deze keer erg dankbaar dat hij zo dik is. Met mijn armen gestrekt en de Lonely Planet tussen ons in was er toch nog sprake van een zekere afstand. Dacht dat het wel een goed idee was om te gaan slapen, zodat ik niet meer sociaal wenselijk gedrag hoefde te vertonen. Toen het licht uit was hoorde ik opeens gerommel naast m'n bed en dacht:"What's happening!".Probeert die gluiperd in mijn bed te kruipen!!En terwijl ik zeg:"What the hell are you doing!!", zegt hij dat hij dacht dat het wel OK zou zijn om gezellig lepeltje lepeltje te gaan liggen. Dacht het niet dude!Uiteindelijk hem het bed uitgeschopt en hem structureel genegeerd.
De trip naar Ha Long Bay was een verademing. Heerlijk drie dagen weg van Hanoi op een mooie boot, zonnetje erbij. Beetje kayakken,wandelen en naar het gezeik van een Spaans-Colombiaans stel luisteren (de enigen die uiteindelijk van mijn groepje over waren)
over hoe slecht het eten,het hotel etc wel niet was. Toch maar weer sociaal gedrag vertoont en heel begripvol geluisterd, terwijl ik dacht: houd je ... dan kan ik misschien WEL genieten van mijn tripje. Gelukkig werden we iedere keer gemixed met andere groepen, dat bood weer vriendschapsperspectieven.
Weer terug in Hanoi en volledig geacclimatiseerd. Het kan ook supergezellig zijn in Hanoi en het shoppen hier is ook niet verkeerd!Loop inmiddels tussen de miljoenen motorfietsen rond alsof ik hier al jaren woon.Mijn stamkroeg is iedere "Bia Hoi", wat gelijk is aan een paar ministoeltjes op straat en glazen bier voor 7 eurocent.
Hele aardige roomies dit keer (denk ik nu in ieder geval nog) en ook Marc en Harry zijn inmiddels in Hanoi gearriveerd (samen rondgereisd in Laos).
Omdat we dit keer WEL doorhadden dat het vrijdag was (normaal totaal geen besef van tijd, dag van de week, jaar) en het al heel erg lang geleden was dat we een avondje de bloemetjes hadden buitengezet zijn we keihard gaan clubben. Een fantastische club met superservice! Als je een slokje van je drankje had genomen, kwamen ze het meteen weer bijschenken en zodra je een sigaret in je mond stak kwam iemand naar je toegerend om hem aan te steken. Rook normaal niet, maar voor deze service maak ik graag een uitzondering.
Na het clubben natuurlijk honger, maak dat die Vietnamezen maar wijs...Aan een willekeurig groepje mensen op straat gevraagd, allen voorzien van motorfiets. Een paar zouden ons wel brengen. Dus op een willekeurige motorfiets gestapt van twee, wat later bleek, Spanjaarden. Ik voor en zij achterop. "Where are we going?" "Don't know, we need food, follow them!" "OK, why not". Dus voor het eerst mijn leven in Hanoi geriskeerd en gejoyride door de (gelukkig) lege straten van Hanoi. Natuurlijk Marc en Harry verloren omdat die Vietnamezen bij wie zij op de motorfiets zaten natuurlijk niet deden wat we hadden afgesproken (of hun hebben ontvoerd). Zal vanavond zien of ze op komen dagen voor het eten.
Vanavond is Chinees Nieuwjaar en daarna zit heel Zuid-Oost Azie een week lang op z'n gat. Een trip naar Sapa gepland en daarna op naar het Zuiden.

Groet,

De Plasdoc

PS: Foto's volgen

  • 28 Januari 2006 - 17:50

    Eaurouge:

    heej mel, ja ik kwam er vannacht ook achter dat het chinees nieuwjaar was toen een of andere idioot me gelukkig nieuwjaar wenstte. pas je een beetje op, want mama zit met angstzweet op de bank als ze jouw verhalen hoort. ik niet hoor. ik vind het wel stoer van mijn grote zus;) x chris

  • 28 Januari 2006 - 22:14

    Tino:

    Kleine Mel,nog gelukkig Chinees nieuwjaar, ha ha het is het jaar van de Hond. De dochter van Dr.van der Wal loop nu stage in Goes, ik hoop dat zij voor Anesthesie spec.kiest. Let op met de vogelgriep in zuid-Vietnam. Mel, als je een mooie schilderij tegen komt voor boven de piano, dus niet te groot,Liefs van pap.

  • 30 Januari 2006 - 18:07

    Evelien:

    He Mel,
    Ik heb ook eindelijk de weg naar je website weer teruggevonden. Wat een heerlijke verhalen weer, zeker nu het hier in Nederland zo hardstikke koud is! Geniet nog maar lekker, en blijf ons entertainen met je avonturen!
    Liefs Eef

  • 02 Februari 2006 - 20:43

    Tante Swanny:

    Hoi hoi!! Wist niet dat je zo avontuurlijk was, geniet met fam wel van je reisverslag. Foto Joe Trek indr.wekkend. Veel plezier met trekking en we wachten met spanning op je volgende verslag. Trouwens de neven/nichten dag in Amsterdam (was er niet bij uiteraard)was erg geslaagd. Oh ja, ik heb in ieder geval al tickets naar de Thai gekocht voor de zomervakantie, lijkt me wel leuk na al je verhalen.Liefs van Hans Ay Lien, Ay mei, Djiani, Jeffrey en mij

  • 03 Februari 2006 - 22:47

    Chris:

    Haha ik mis een jongensnaam hierboven en het is geen Denzel;)

  • 13 Februari 2006 - 14:35

    Stijn De Vries:

    He Melanie,

    Ziet er goed uit. Was zelf ook daar afgelopen september op huwelijksreis. Hoop dat je niet in de mist zit in Sapa zoals wij. Geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 25401

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: