De Hanoi scam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van plasdokter - WaarBenJij.nu De Hanoi scam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van plasdokter - WaarBenJij.nu

De Hanoi scam

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg

23 Januari 2006 | Vietnam, Hanoi

And the story continues...In Vang Vieng nog een dagje geprobeerd rond te toeren op de motor. Die stoere boys moesten zonodig een quadbike huren ipv een normale motor zoals ik (moet eerlijk bekennen dat ik baalde dat die man maar vier squads had). Alles leuk en aardig totdat we bij de eerste grot aankwamen waar we opeens werden gevolgd door een mannetje die later beweerde dat hij onze gids was en dus 2 dollar pp opeiste. Ik dacht het niet...Daarna gaf de ene na de andere quadbike er de brui aan in de middle of nowhere. Uiteindelijk dus niet veel gezien en het nooit meer gehaald tot aan de lagoon.
Vang Vieng toch maar verlaten en lekker decadent het vliegtuig genomen naar Hanoi. 24 Uur in een zogenaamde VIP-bus leek me bij nader inzien toch niet zo'n pretje.
Aangekomen in Hanoi was het dolle pret! Heb mijn Lonely Planet deze reis al menigmaal vervloekt. Maar de Lonely Planet zegt van het vliegveld naar Hanoi is 2 dollar, dus dat busje wordt het dus. Bij het busje aangekomen worden ik en mijn rugzak door een stelletje stinkende schreeuwlelijkerds in het busje gegooid en word ik door alle commotie bijna voor 6 dollar genaaid. Gelukkig maar dat ze zelf ook niet zo slim zijn met tellen, dus dat ging net goed. Vervolgens wordt mij wijs gemaakt dat ze me wel zullen brengen waar ik naartoe moet, terwijl ik toch echt liever gewoon bij de laatste halte uitstap. Uiteindelijk is iedereen uit het busje gestapt en moet ik blijven zitten met twee enge mannen, die meteen driftig beginnen te bellen zodra we doorrijden. Ze zullen me wel naar mijn hotel brengen, maar ondertussen begin ik me ernstig zorgen te maken en vraag me af of ze niet iemand aan het bellen zijn om aan te kondigen dat ze een pakketje zullen bezorgen genaamd:"rijke vrouwelijke toerist". Bij het hotel aangekomen hebben ze vanzelfsprekend niet de dorms zoals de Lonely Planet had beschreven, en er stapt nog een gezellige snotaap het busje in. Ze zouden me naar zijn andere hotel brengen en daar moest en zou ik een kamer bekijken en daarna beloofden ze dat ik uit het busje mocht stappen. Wie wil dat niet? Kamer bekeken, maar mij niet gezien dat ik nog langer alleen in deze stad zou vertoeven!I WANT A DORM!! Dus snotaap boos en mij op straat gegooid, waar ik weer door een andere kerel word lastig gevallen. Heb me vervolgens aan de eerste de beste witte man vastgeklampt die ik tegenkwam op straat:HELP!Uiteindelijk een heldere blik op het geheel gekregen en me door de enorme drukte van Hanoi geworsteld op zoek naar een dorm. Uiteindelijk gelukkig eentje gevonden, met aardige roomies.
Die avond met Dan (USA) op zoek gegaan naar eten en nog wat gedronken. In de bar een leuke groep mensen ontmoet die ons op sleeptouw hebben genomen.
Vandaag bijna beroofd van mijn camera wat mij eigenlijk helemaal niets meer verbaasde. Maar morgen gelukkig naar Halong Bay en daarna denk ik dat ik de stad zo snel mogelijk weer zal verlaten om naar Sapa te gaan. Hoop het Chinese Nieuwjaar in de grote stad te ontvluchten.

  • 23 Januari 2006 - 12:18

    Marit:

    klinkt inderdaad niet zo gezellig. Griezelig hoor, alleen met die mannen in dat busje. vind je maar dapper. Lekker morgen de stad verlaten. Succes met de reis. Groetjes, Marit

  • 24 Januari 2006 - 18:39

    Kamiel:

    hey grapjas, ik vind je wel erg stoer, maar pas een beetje op wil je. Volgens mij ben ik niet de enige die je graag heelhuids terugziet. En dat Chinese nieuwjaar ontvluchten lijkt me helemaal geen fout plan..

    op naar het zuiden?

    liefs, Kamiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 25397

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: